Klientów indywidualnych gazu jest w Polsce ok. 7 mln, zdecydowaną ich większość obsługuje PGNiG. Odbiorcy, zgodnie z wielkością zużycia, kwalifikowani są do różnych grup taryfowych. Chociaż liberalizacja rynku dla gospodarstw domowych rozpoczęła się w 2007 roku, to realnie dopiero od niedawna klienci mają wybór w atrakcyjniejszych ofertach na zakup gazu.
Gospodarstwa domowe pobierające paliwo gazowe przypisane są do określonych grup taryfowych. Rodzaj taryfy zależy od wielkości zużycia danego klienta indywidualnego – w wyborze taryfy gazowej, odbiorcy mają znacznie mniejszą swobodę wyboru niż w przypadku taryf prądu.
Klienci indywidualni korzystają z taryf W-1, W-2, W-3, a ich kwalifikacja wg PGNiG wygląda następująco:
Podstawowe taryfy dostępne są też w różnych wariantach i zależą one od ilości odczytów w ciągu roku. Natomiast taryfy W-1.12T, W-2.12T, W-3.12T są dedykowane odbiorcom, którzy sami chcą podawać odczyt swojego licznika w dowolnym terminie w miesiącu.
Gospodarstwa domowe jeszcze do niedawna były traktowane przez sprzedawców gazu po macoszemu, o czym świadczyła stosunkowo ograniczona oferta dla klientów indywidualnych. Jednak sytuacja od pewnego czasu się zmienia i produkty gazowe dla gospodarstw domowych to coraz szersza gama ofert. Co proponują sprzedawcy błękitnego paliwa?
Obecnie na rynku, oferty dla domu posiadają m.in. Fortum, PGE, TAURON. Zmiana sprzedawcy gazu wiąże się z licznymi korzyściami. Przede wszystkim odbiorcy indywidualni kuszeni są przez alternatywne firmy energetyczne niskimi cenami za prąd oraz gwarancją stałej ceny podczas trwania umowy. By zachęcić klientów indywidualnych do zmiany, sprzedawcy oferują także produkty typu dual fuel (łączona sprzedaż gazu i prądu) oraz dodatkowe usługi (np. assistance gazowe).
Korzyści z takiego kroku jest wiele. Oprócz tego, że takie działanie może obniżyć nasze rachunki w mieszkaniu lub domu, to możemy również otrzymać dodatkowe profity w postaci gwarancji stałej ceny, czy ubezpieczenia assistance.
Warto zdecydować się na zmianę sprzedawcy gazu już teraz, ponieważ w ten sposób stajemy się świadomymi konsumentami oraz zdobędziemy doświadczenie, które będziemy mogli wykorzystać, gdy na rynku pojawi się jeszcze więcej ofert na sprzedaż błękitnego paliwa.