Enea

Logo Enea

4.9/5 - (8 votes)

Każda firma należąca do wielkiej piątki rozszerzyła swoją działalność o sprzedaż gazu – część sprzedawców, tak jak Enea, zdecydowała się oferować produkty gazowe tylko klientom biznesowym.

Enea to trzecia co do wielkości firma energetyczna – holding ENEA powstał 1 stycznia 2003 roku, natomiast w 2007 ze struktur firmy został wydzielony Operator Systemu Dystrybucyjnego: Enea Operator. W 2008 roku firma zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównym akcjonariuszem firmy jest Skarb Państwa, który posiada pakiet kontrolny.

Głównymi obszarami działalności Enea są:

  • wytwarzanie – firma jest właścicielem m.in. elektrowni w Kozienicach;
  • dystrybucja – poprzez spółkę Enea Operator jest operatorem systemu dystrybucyjnego i działa na obszarze ok. 58 tys. km2, które obejmuje sześć województw: dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubuskie, pomorskie, wielkopolskie oraz zachodniopomorskie;
  • obrót energią elektryczną – firma jest sprzedawcą urzędowym oraz oferuje prąd na zasadzie TPA.

W 2014 roku Enea poszerzyła swoją działalność o sprzedaż gazu odbiorcom biznesowym – co firma przygotowała dla swoich klientów?

Gaz Enea – klient biznesowy

Firma kieruje swoją ofertę do wszystkich przedsiębiorstw, które podłączone są do sieci dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa. Obsługiwane są następujące taryfy: W-1, W-2, W-3, W-4, W-5, W-6 (W-6A, W-6B, W-6C) W-7 (W-7A, W-7B, W-7C), W-8, E, PW.

Enea swoim klientom oferuje łączony zakup prądu oraz gazu, czyli tzw. dual fuel. Dzięki takiemu rozwiązaniu, odbiorcy mogą obniżyć swoje rachunki za energię. Sprzedawca podkreśla, że stawia na dopasowane do potrzeb przedsiębiorcy warunki handlowe oraz na prostą i bezpieczną zmianę firmy energetycznej (spółka przeprowadzi wszystkie formalności).