Energa

Logo Energa

5/5 - (1 vote)

Energa podobnie jak Enea, do niedawna była kojarzona z energią elektryczną, ale ta jedna z największych firm energetycznych coraz śmielej poczyna sobie na rynku gazu. Aktualnie sprzedawca koncentruje się na ofercie dla gazu, ale niewykluczone, że produkty gazowe obejmą również klientów indywidualnych.

Historia Grupy ENERGA sięga początków XXI wieku – w 2005 roku w wyniku konsolidacji zakładów energetycznych powstał Koncern Energetyczny Eenerga S.A. (aktualnie Energa-Operator). Pod koniec 2006 roku została zawiązana spółka Energa S.A., doszło do tego w wyniku połączenia Koncernu z Zespołem Elektrowni Ostrołęka S.A. Głównym akcjonariuszem spółki jest Skarb Państw.

Energa koncentruje się na wytwarzaniu, dystrybucji oraz sprzedaży energii elektrycznej. Dopiero od niedawna poszerzyła swoją ofertę o sprzedaż gazu dla klientów instytucjonalnych.

Gaz Energa – klient biznesowy

Energa kieruje swoją ofertę do klientów biznesowych, którzy korzystają z następujących grup taryfowych: W-1, W-2, W-3, W-4, W-6 (W-6A, W-6B) W-7 (W-7A, W-7B), W-8, E. Sprzedawca chce przekonać odbiorców elastyczną i dopasowaną do potrzeb przedsiębiorstwa ofertą.

Spółka wśród korzyści ze zmiany sprzedawcy wymienia także niższe stawki za paliwo gazowe oraz profesjonalne doradztwo. Decydując się na ofertę tego sprzedawcy przedsiębiorcy mają możliwość zawarcia umowy kompleksowej. Ponadto, podobnie jak każda firma energetyczna, po udzieleniu jej pełnomocnictwa, przeprowadzi wszelkie formalności związane z procedurą zmiany sprzedawcy.