PGNiG

Logo PGNiG

5/5 - (23 votes)

Liberalizacja rynku gazowego postępuje, na razie pozycję monopolisty utrzymuje PGNiG, ale z roku na rok ma coraz mniejszy udział na rynku. Firma obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

PGNiG powstało 1 września 1982 roku – działalność prowadzona była pod nazwą Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. W 1996 roku firma została przekształcona w spółkę akcyjną, a 100% udziałów znalazło się w rękach Skarbu Państwa. W 2004 roku ze struktur firmy wydzielono 6 Operatorów Systemu Dystrybucyjnego (obecnie jest to PSG). W 2014 roku działalność rozpoczęła spółka PGNiG Obrót Detaliczny.

Firma skupia się głównie na czterech obszarach:

  • poszukiwaniu oraz wydobyciu ropy i gazu ziemnego;
  • magazynowaniu oraz obrotowi gazu ziemnego;
  • dystrybucji;
  • energetyce.

W skład Grupy Kapitałowej wchodzi aktualnie 31 spółek, a podmiotem dominującym jest PGNiG S.A.

Gaz PGNiG – klient biznesowy

Firma kieruje swoją ofertę do małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw – obsługiwane są taryfy od W-5 w górę, Lw, Ls. Przedstawicielom z sektora MŚP sprzedawca oferuje standardowe produkty gazowe – bez gwarancji ceny, czy dodatkowych usług (np. dual fuel). Dla dużych przedsiębiorców sprzedawca przygotował indywidualne warunki, które przedstawi Doradca Biznesowy.

Gaz PGNiG – klient indywidualny

Na brak atrakcyjnych oferty mogą narzekać również klienci indywidualni, którzy do wyboru mają tylko taryfy (od W-1 do W-5). Jedyna elastyczność dotyczy częstotliwości okresu rozliczeń oraz możliwości samodzielnego rozliczania się. Gospodarstwa domowe nie mogę również liczyć na gwarancję stałej ceny za gaz, czy assistance gazowego.